vrijdag 2 oktober 2015

Haar vragen en mijn antwoorden...

Ik werd door Majella van Made by Mazelle 
genomineerd voor de Liebster Award. 
Waarvoor dank!



Ze stelde me een aantal vragen en hier zijn mijn antwoorden

1. Wat is je beste eigenschap?

Ik denk dat mijn beste eigenschappen mijn opgewektheid en mijn sociale 
ingesteldheid zijn. Als ik 's morgens wakker moet worden, 
laat je me best even gerust, maar daarna haalt mijn opgewektheid de bovenhand. 
Ik voel me goed in mijn vel, babbel tegen een hondje en een strontje 
zoals ze bij ons zeggen en elke avond (of toch bijna elke avond) 
kruip ik moe en voldaan onder de lakens. 

2. Hoe denkt je familie over je blog? 

Mijn familieleden volgen mijn creaties en blog via facebook. 
De meesten volgen mijn blog niet letterlijk, 
maar lezen mijn posts als ik de link op facebook zet. 
Ze vinden het leuk om alles zo te volgen. 
Mijn man leest mijn verslagen af en toe eens, 
maar geniet in real life mee van mijn creaties. 

3. Wat doe je om te ontspannen?

Ik kan me op verschillende manier ontspannen. 
De vereiste is wel dat mijn huis op orde is. 
Ik kan niet starten met naaien of luieren in de zetel als 
alles rond me nog in de war ligt. Een proper huis is een rustig hoofd. 
Ik kan op vrijdag genieten van een gezellige avond met hubbie en kids voor de tv
 (anders kijk ik zelden tv), ik kan ontspannen met mijn naaiwerk, 
alsook van het afspeuren van het internet of pinterest achter leuke ideeën. 
Uren kan ik me daar mee bezig houden... 

4. Wat is jouw grootste culinaire mislukking?

Zeker en vast de kip met chamignons en sojasaus. 
Ik wou een gezonde periode starten met recepten van Pascale Naessens. 
Het boek werd eventjes aan de kant gelegd... Bwek.... 

5. Wie is je grote voorbeeld en waarom?

Ik heb niet echt een voorbeeld, 
maar ik inspireer me dagdagelijks door heel veel mensen. 

6. Welke (eigen) blogpost moeten we zeker lezen?

Goh, dat is een moeilijke ;-)
Ik kreeg daar zoooooveel positieve respons op, niet te doen. 
Ik kreeg zelfs persoonlijke emails om mensen te gaan helpen.
Top toch?

7. Welk boek ben je momenteel aan het lezen?

Momenteel ben ik geen boek aan het lezen.
Mijn laatste boek was een topper:
'voor ik ga slapen' van SJ Watson.
Echt een aanrader!!

8. Wat is je favoriete drankje als je op een zonnig terras zit?

Een rode sangria :-)

9. Hoeveel uur zit jij achter je naaimachine per week?

Minimaal drie, omdat ik elke week naar de naailes ga.
De rest varieert van dag tot dag. Ik kan soms tot 10 uur per week
achter mijn machine zitten, soms is dat 15 uur en soms zijn er perioden
dat ik niet naai buiten de naailes. Allemaal afhankelijk hoe gevuld mijn weekend is,
hoeveel huishoudelijk werk er is, of het mooi weer is en belangrijk, hoeveel zin ik heb...

10. Post een foto van je laatste creatie

Je ruikt het garen nog van mijn laatste creaties,
want het rolde pas woensdag van onder de naaimachine en
het werd gisteren afgegeven aan de persoon in kwestie.
Ik naaide twee dekentjes en bijhorende lakentjes voor een tweeling.



11. Wat is je favoriete webshop?

Ik heb niet echt een favoriet. Ik denk dat ik in mijn naaicarrière 
al zeker bij 15 webshops bestelde. Meestal zie ik iets voor me en 
ga ik op zoek naar dat stofje. Ik schuim geen webshops af naar een mogelijk stofje, 
meestal heb ik al een idee welke stof ik voor een bepaald project wil gebruiken en 
ga ik daar dan ook naar op zoek. De laatste keer was ik zoek naar een stofje 
van birch en vond ik dit in de UK. 


Voila Majella, hopelijk kwam je iets meer over mij te weten :-)

En ik geef de fakkel door aan enkele 'top'naaivriendinnen met volgende vragen:

Fien van Staruur
Evi van Larlotte
An van Jace did it

1. Waar zijn je passies in het leven?
2. Welke creatie is je topcreatie?
3. Moest je ooit moeten verhuizen, naar welk land zou je trekken en waarom?
4. Welke uitstap zou je in de komende jaren zeker nog willen doen met je kinderen?
5. Welke 5 dingen neem je naast je man mee naar een onbewoond eiland?
6. Wat is je beste eigenschap?
7. Hoeveel tijd spendeer je aan naaien per week?
8. Wat zou je me aanraden om zeker eens te naaien?
9. Welke blogpost (van jezelf) moeten we zeker eens lezen?
10. Volgend jaar organiseer ik mijn trouwfeest. Wat moet ik zeker maken/doen om er een geslaagd feest van te maken?


Groetjes Sofie van Spurrewubsie!!


1 opmerking: