dinsdag 13 oktober 2015

Een workshop bij An van Jace did it: dat komt ALTIJD goed!

Ons An, da's een pareltje van een madame!
Als je ooit eens de kans hebt om bij haar een workshop te volgen,
echt, die kans mag je gewoon niet laten schieten!

Het is een superlieve madame, ze kan heel goed koken 
(dus je wordt nogal verwend op de workshop),
de workshops gaan door in een ruime locatie
(en ps, als het superwarm is, dan mag je na afloop zelfs
een duik in het zwembad nemen).
Ze legt alles in geuren en kleuren naar eigen nood uit.
Kan je goed naaien, dan laat ze je vooruit vlammen met je machine.
Heb je meer hulp nodig, dan zal ze je 
met plezier desnoods 10 keer met hetzelfde helpen.

An van Jace did it met haar tas 


Jaja, ons An is een schatje.
Ik leerde haar via haar blog kennen. 
Zij reageerde regelmatig op de mijne,
ik geregeld op die van haar.
Toen had ik het idee om een naaiweekend te organiseren. 
We waren al met een drietal mensen, maar we zochten nog mensen.
Dus stuurde ik een mailtje naar An of ze zin had om mee te gaan.
Nog geen 5 minuten later kreeg ik dit antwoord:
"JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"
Dit was de start van een supervriendschap :-)

Van het één kwam het ander en we gaan niet alleen samen op weekend 
met de topvriendinnen, we zijn ook beiden een gestikt wijf en 
we gaan met de andere wijven 1 keer per jaar op weekend. 
We horen elkaar heel vaak via allerhande sociale media. 

En dus volgde ik een workshop omdat het er niet 
van ging komen om alleen een zak te naaien.

Ik naaide er van de eerste keer twee,
met een detail aan verschil.
Ik beloofde mijn schoonzus namelijk al een heel eind 
om eens een zak voor haar te maken.
Bij deze is dit dus - na 2 jaar - eens gebeurd ;-)
De ene heeft een ritszakje van voor, 
terwijl de andere een zakje met een kamsnap heeft. 







Mijn schoonzus met haar zak

Stof: stof op zolder
Patroon: Pooleside Tote van Noodlehead


23 opmerkingen:

  1. Heel mooie tassen zijn het geworden. Als ik de kans krijg wil ik die zeker grijpen om bij An eens op workshop te gaan. Ze bood er in de zomer aan maar toen moest ik werken. Laat het volgende keer qua datum dan maar eens meevallen voor mij.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ga ik mee naar die workshop, Els.
      Misschien kunnen we haar eens strikken om naar Limburg te komen :-)
      Groetjes Charlotte

      Verwijderen
  2. Ma gow zeg, ik weet niet wat gezegd... zo lief... ik word er gewoon stil van en dat overkomt mij niet zo vaak :-))
    Die vriendschap is wederzijds....ik sta er echt versteld van hoe snel je een innige band met iemand kan krijgen die je amper kent en perse niet elke week ziet....
    Jij bent een schat uit de 1000.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, dat zijn echt twee super mooie zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe tassen,mooi stofje en ik ga eens kijken wanneer An nog eens een workshopje geeft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooie tassen, en alles wat je over An schrijft is waar. :-D!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awel, Katrijn heeft geluk, superveel geluk! Déze zak is, zakken, prachtig.
    En ja jullie weekendjes.... daar wil iedereen op aanwezig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik zag die tas van An nu ook eens in het echt. Dat lijkt me echt een gerief. Zoveel dat er in kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die tassen zijn ook super. En An, ja dat is een topperke, net zoals haar workshops. En net zoals de andere gestikte wijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk als je elkaar zo vindt!! En wat een mooie tassen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is inderdaad een supermadam! En die tassen zijn ook mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie tassen! De rits-versie vind ik nog een ietsiepietsie leuker dan de kamsnaps versie, maar ze zijn beide prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klinkt leuk, die An is inderdaad een topmadam!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie woorden, mooie tassen! Een ode aan het naaien en de vriendschap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hehe, An stil krijgen: straf :-). Maar ze is geweldig, ook met haar vinnige zelf! Blij mee een gestikt wijf te zijn en haar net als u te mogen kennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik krijg instant zin om nu direct een tas te gaan naaien (veel te lang geleden..). Wederom prachtige exemplaren, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke tassen! Helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die tas ziet er leuk uit. De restyling van je blog is ook een toppertje, hoor! Lekker luchtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk zeg ik heb an ook al ene keer ontmoet ze is inderdaad heel aardig ! We hebben trouwens dezelfde tekst in de header van onze blog ! (Ikdacht ben vast origineel 😉) liefs anoeska www.pinkbubbels.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen