zondag 18 mei 2014

Dag 5: een tricot hemd,nl de theo van zonen 09 en give away 3!!

De katoenen hemdjes met korte mouwen zijn niet echt mijn favorieten meer...
Tricot hemdjes daarentegen wel...
Ik ben fan van het merk 4 funky flavours.
Maar waarom dat kopen als je dat zelf kan maken?

Dus maakte ik een hemdje in tricot met lange mouwen...
En bleef ik toch 4ff kleren kopen ;-)

Toen het nieuwe hemdjes patroon van zonen 09 
op de markt kwam was ik meteen verkocht. 
Dit zou Mathis zijn eerste hemd met lange mouwen in tricot worden!
Zo gezegd, zo gedaan! 
En daar was die top collectie net van froy en dind!
Hopelijk krijgt dit stofje een vervolg,
want 'hippere tricotstoffen' zijn eerder zeldzaam.
Er zijn mooie tricotstoffen genoeg, 
maar helaas vind ik de prints niet echt iets meer voor mijn 5 jarige sloeber.

Het hemdje ging nog navolging krijgen, 
want ik kocht een hele voorraad froy en dind, 
maar tijdsgebrek en 100-den andere ideeën
gooien roet in het eten.







Wat ik zeker wel nog wou maken, 
Deze kon je al zien in één van mijn vorige blogberichen.
Zo nu en dan heb ik graag dat ze eens gelijk zijn.
En dat is nu het voordeel van naaien, 
want in de winkels is dat niet echt een evidentie.  






Give away 3!!


Deze keer mogen jullie zelf aan de slag!
Ik verloot namelijk 5 DIY pakketten om de elisanna clutch te maken!!

Er worden 5 namen geloot die dit pakket winnen.
De eerste naam die getrokken mag als eerste kiezen...
De tweede naam die getrokken mag als tweede kiezen...
We gaan zo verder met de derde, vierde en vijfde...






Wat doe je hiervoor?

1. Je bent of wordt volger van mijn blog.

2. Je laat hieronder een reactie.

3. Een link op je eigen blog/pagina met deze wedstrijd levert een kans meer om te winnen, 
dan gaat jouw naam een tweede maal in de pot!
(graag je link in je bericht of via stefaan.tant@telenet.be). 
Waarvoor dank!

Morgenavond - maandag 19 mei - wordt de winnaar bekend gemaakt.


Groetjes Sofie van Spurrewubsie!

 

109 opmerkingen:

  1. Ik zou dit zoooo graag winnen! En dan nog liefst van al pakketje 2 of 4!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zalig die assortie kleding! Ik wil ook wel zo'n pakketje winnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zalig die assortie kleding! Ik wil ook wel zo'n pakketje winnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooooooooh zo leuk gemaakt!!
    Je bent echt een krak...
    Ik doe ook wel mee voor een pakketje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig kindjes!! En idd, bij elkaar passend kleren voor jongens en meisjes vinden, is geen evidentie.

    En die DIY pakketjes zien er stuk voor stuk fantastisch uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi hemdje en kleedje. Super! Ik ben benieuwd naar de volgende exemplaren.
    Uiteraard zie ik zo'n give away pakketje ook wel zitten.
    En gedeeld op mijn pagina op fb https://www.facebook.com/greet.melis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blauw en geel geeft samen een knallende zomeroutfit. Ik ben fan!
    Natuurlijk zou ik ook wel graag winnen. Als ik mag kiezen, kies ik 3 of 4. Maar eigenlijk zijn de andere ook wel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat tasje wilde ik sowieso eens maken. Wou al evengoed kunnen naaien als jij. Mooi als de kids assorti zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mmm dat zie ik ook wel zitten!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, leuk! Als ik mag kiezen, dan ga ik voor pakketje 4 of 5. Ik plaats meteen een link op mijn blog. Volger ben ik al een tijdje. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier 4 kleindochters!!! En 4 kandidaten dus voor het tasje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wauw, dit vind ik een super-give-away!!
    Ik zal ook een linkje op mijn blog zetten! Wie weet...
    En de pakjes van de kids, superleuk!!
    Groetjes Simone
    http://haakennaai.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die kindjes van jou zien er stralend uit! Zo geestig!
    Fijn te zien ook dat je de naaimicrobe meer dan te pakken hebt! Ik wou dat ik daar ook wat meer tijd voor had en vooral geduld voor had!
    Maar die DIY pakketjes zien er nog makkelijk uit dus misschien...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oog dat win ik graag, ben nu ook volger.(super hemdje trouwens.)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk en gemakkelijk dat het al voor geknipt is en de kleurenkeuzes gemaakt zijn! Verlies daar altijd veel tijd mee :D
    Ik heb je link ook op mijn blog gezet: http://mizolilie.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw, ik zou elke kleur wel kunnen gebruiken! Lijkt mij ook heel leuk om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo mooi alweer! Ze zijn er echt stralend uit in hun assorti outfits!
    Ik doe natuurlijk ook graag nog eens mee voor de give-away. Fingers crossed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weeral zo mooi! Die foto's zijn ook prachtig! Ik die graag nog eens mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. tof! en het minder toffe knipwerk is al gedaan. Dat wil ik gaarne winnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig! Kant en klaar. :-) ik wil graag meedoen om eentje te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zeer mooi, heb mezelf nog niet aan een tricothemdje gewaagd maar lykt me wel super. Ik doe graag mee voor een pakketje,ze zyn allemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toch nog een linkje ook toegevoegd...
      http://ilsecreatief.blogspot.be/2014/05/eindelijk.html

      Verwijderen
  23. Wat ik niet graag doe is knippen et voila jij deed dat reeds ! Wat een toffe collectie ....fan van 3 en 5
    Heel tof hemd voor je zoontje !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik waag mijn kans opnieuw! Zalig om alles voorgeknipt te hebben en direct te kunnen starten met naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtig hemdje! Naai je dat helemaal met je gewone machine? Echt supermooi! Met de clutch mag je iemand anders blij maken ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je brengt me op ideeën!
    Ik doe ook graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oh, zo'n DIY'kes vind ik geweldig en zeker in die mooie stofjes... Voor deze doe ik dus ook zeker graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik doe ook graag mee....kleur van hemdje en kleedje vind ik heel mooi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tof.Dat zie ik ook wel zitten.
    Maakt niet uit welk pakketje .ik vind ze allemaal tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk!
    Ik zou graag een pakketje winnen, ik maakte de elisanna clutch nog niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een mooie meid en een stoere jongen die geslaagd assorti zijn, het is niet evident. Maar het is heel mooi gelukt :-)
    Ik zou ook wel eens zo'n clutch willen maken, dus ik doe graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heb je iets gewijzigd aan die theo om hem in tricot te maken, want hier ook grote tricot hemdjesfan. De Theo is volgens mij bedoeld voor een gewoon katoenen hemd, vandaar mijn vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de smalle versie een maat kleiner gemaakt, anders niets veranderd aan het patroon.

      Verwijderen
  33. Leuke give away!
    Als ik zou winnen, maakt het me niet uit welk pakketje ik krijg, ze zijn allemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik doe graag mee, wil er graag eentje leren maken. Echt super trouwens , de foto's van de kids...te gek. Echt een plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super leuke giveaway en extra fijn dat het voorbereidende werk al gedaan is, ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. alweer ga ik mijn gokje wagen. En dit keer ben ik echt verlieft op het volledig genaaide pakketje van jou. WOW!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wauw ! het zijn stuk voor stuk mooikes, ik doe weer mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik doe heel graag mee om zelf een mooie clutch te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leu-euk!
    Zowel de kleertjes als de give away, ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. super ideetje, zo'n kant-en-klaar-pakketje! Ik doe ook graag weer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. doe ook graag mee ! kant en klaar dan nog wel, amai chapeau !!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zo'n mooi hemdje en kleedje! Ik kocht ook een froy en dind stofje voor een hemdje voor mijn zoontje. Ik die graag nog eens mee met je give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Toch leuk é, zo assorti! leuk gecombineerd voor je twee kadetten!
    en ja: dit is nu eens een toffe give-away!
    ps: gedeeld op facebook, want ik heb geen blog :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een prachtige creaties en zo'n mooie kindjes! Natuurlijk wil ook ik wel zo een mooi clutch pakketje winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Echt toffe kleertjes. Waar heb je de stofjes gehaald?

    En alles beginnende naaister lijkt het mij wel leuk om zo een pakketje te mogen winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stofjes kwamen oorspronkelijk van stoffenkamer Gent, maar ik kocht er nog op verschillende plaatsen bij. Het grootste deel van deze collectie is naar mijn weten helaas uitverkocht, hier en daar nog iets in tricot en wat meer in katoen.

      Verwijderen
  46. Oh dat is een super leuke prijs waar ik wil voor gaan!Die clutch staat boven aan mijn verlanglijstje maar ik durf hem als beginnende naaister nog niet maken.Heb het patroon al afgeprint en droom ervan om zo eentje in mijn bezit te hebben.Ik zet een linkje op mijn blogje: ikmaakhetzelf.blogspot.be zo maak ik extra kans,hé!Je hebt 2 toffe leuke kinderen met knappe creaties aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw, wat een prachtige creaties weer! Weer wat inspiratie voor comfortabelere hemdjes ook.
    Ik ben nu bezig aan mijn eerste tas, zo'n clutch wil ik ook graag eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Zo'n leuke spulletjes weeral! Mooi assorti! En die kleuren geven je meteen een prettig zomers gevoel! Ik doe graag mee met weeral een leuke give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. De combinatie blauw/geel doet mij altijd een beetje denken aan een Zweedse meubelgigant. Maar bij het zien jouw creaties zal ik mijn vooroordelen toch eens moeten herzien. Zeer stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Heel mooi!
    Ik ben ook een grote fan van 4FF en Froy&Dind! Ik heb net katoenen hemdjes leren maken, misschien volgt er ooit nog een tricot versie. Als het resultaat half zo mooi is als dat van jou, zal ik al reuzecontent zijn!
    Ik doe graag mee met de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een prachtig stel!
    Ik doe weer graag mee en plaats een linkje op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik doe ook graag mee met de give away. Erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ook nu waag ik mijn kansje... De kleurtjes van 3 en 2 vind ik mooi passen ;-)
    Linkje komt er aan op ikblogjijblogt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de kids zien er zo mooi uit, dat hemdje staat hem TOP en die jurk, daar straalt je dochter in! Mooi, ik wil dat hier ook eens proberen, maar heb helaas, geen rokjes-dragende dochter ;-)

      Verwijderen
  54. Ik probeer het nog een keer, weer een super give away

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Leuke combinaties !! Zowel de kleren van de kinderen als de DIY pakketjes. Ik maak dus graag kans op eentje (bespaart mij het knipwerk al)...

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat een mooi hemd! Zou je dat ook in een volwassen versie kunnen maken met een aangepast patroon hiervan?
    Verder heb ik interesse in pakket 2 of 4. Komt er ook een handleiding bij voor een beginnende naaister?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog nooit een volwassen versie gemaakt, ik denk dat je dan best zo'n patroon uitzoekt. Zou wel tof geweest zijn met de papa erbij in hetzelfde hemd :-)

      Verwijderen
  57. Jippie ik doe mee! Superleuke ideetjes heb jij zeg voor die geefweggertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Zalige kleuren! En o ja ik wil nog wel een keertje meedoen ... Zo'n klaargeknipt pakketje wie wil dat nu niet !

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Mooie kinders in mooie kleren!
    En met de toffe give-away doe ik ook graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Geweldig! Zo leuke kids en zo een leuk stofje!!!
    http://bayerndutschinnrw.blogspot.de

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Prachtig, die assorti kleding van zoon en dochter !
    En zo'n clutch die al geknipt en al is, dat zou hier beslist ingepalmd worden door de dochters, maar dan moet mama hen natuurlijk wel nog naaien hé.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Oh, tof tof! Wat mooi!! Ideaal als je op feestjes je eigen kindjes terug wil vinden. :) zoo goed uit te kennen!!
    ook gedeeld op facebook

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Supermooi hemdje! Ik krijg zin om het ook te proberen!
    Nummer 3 lijkt mij heel tof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ooh, wat zou ik zo graag eens winnen. Een vrouw kan nooit genoeg tassen (en schoenen en kleren ;) ) hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik wil wel winnen! :-) zou het wel leuk vinden als het knipwerk al voor mij gedaan is! :-) vind ik het minst leuke deel!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Last but nog least... ik doe nog vlug mee! Als ik zou winnen, heb ik eindelijk een excuus om dit project op mijn to do lijstje eindelijk af te vinken!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik doe nog graag mee als ik niet te laat ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Fantastisch, wat mooi! In alle opzichten.

    En ja, ik doe graag mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Het is een prachtige dag om een give away te winnen, is het niet?;) en het saaiste werkje aan naaien, heb jij al voor ons gedaan, nl het knippen van de stof! mijn voorkeur gaat naar nr 2 en nr 3 en ik plaats sebiet nog een linkje op onze blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. En het hier het linkje naar het blogbericht:
    http://elieflo.blogspot.be/2014/05/diy-clutch-pakketjes-te-winnen.html


    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ik zou heel graag meedoen!
    zo'n hemdje in tricot met paspel: gebruik je dan rekbaar paspel?

    groetjes!
    miesemuisje@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  73. oe, ik vind me precies niet terug! bijdeze maak ik ook graag kans op een pakketje! en 2 maal want ook nog reclame gemaakt op de blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Wat een leuke give away alweer! Allemaal om ter mooist!
    Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ik wil ook wel kans maken, en dan liefst nummertje 4 ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Gezien het draagcomfort hebben ik ook al lang plannen voor een tricot hemd, maar ik durfde er tot nu toe niet aan beginnen. Je hebt me overtuigd!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Wauw knappe creaties! En schone kindjes! :-)
    Ik waag nog snel mijn kans, heb een link geplaatst: http://www.frullemieke.blogspot.be/p/give-aways.html
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Ik denk dat ik nog net op tijd ben om mee te dingen naar de clutchprijs!!! Hohoho, op hoop van zegen dan maar ;-) groetjes,
    inge

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Nog een geluk dat je me eraan deed herinneren want na een dagje shoppen in het lekkere warme weer was ik het vergeten. Een superleuke combinatie dat hemdje en kleedje! Knap gedaan. Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Wow erg sjeik, ik win ook graag één van deze pakketjes, je zit goed bezig mo zo kennen we jou ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Zalige foto's, zeg! Echte modellen!
    Ik waag graag mijn kans voor een pakketje...

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Wat een leuke creaties! En tzijn ook leuke stoffen he ;)
    Ik heb deze stof ook nog in katoen liggen.
    Ben wel heel benieuwd van welke winkel de gele short komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Heb jij aanpassingen gedaan aan het patroon, omdat je het in tricot hebt gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen