donderdag 15 mei 2014

Dag 2: de harlequin, een svdhz en uitslag give away 1!

Gisteren gingen we van start!
En wat een start!
Bedankt aan de massale reacties,
het doet echt deugd als je werk geapprecieerd wordt. 

Zoals in een eerder blogbericht - de reden van mijn afwezigheid -
is mijn schoonmama recent overleden. 
Ze was een grote fan van mijn naaiwerken, 
ze vond het fantastisch wat ik van onder mijn machine kon toveren. 
Vandaar dat ik na haar overlijden dacht hoe ik met mijn hobby 
haar nog een laatste dienst kon betuigen.

Ik had nog niet direct passende kledij voor haar begrafenis, 
dus waarom het niet zelf maken? 
Het moest wat vooruit gaan,
dus koos ik voor de Harlequin van La Maison Victor. 
Het jurkje is niet 100% gelukt, de mouwen stonden wat stijf,
maar zo slecht was het nu ook niet om het niet te dragen. 
Ik droeg er dan ook nog een blazertje over.

Voor Emma maakte ik uit dezelfde stof het basisjurkje van svdhz,
altijd een voltreffer hier. 
Emma is 8 jaar 
en niet alle kleedjes zijn nog voor haar leeftijd passend.
Maar deze, deze vond ik subliem.

Het blijft wel jammer te moeten naaien voor zo'n gebeurtenis...
Helaas... 

In de komende dagen zullen ook de jassen
 van de kinderen van op de begrafenis getoond worden. 
Voor hen maakte ik een gelijke grijze wollen jas,
met turquoise paspel afgewerkt.
Maar dit volgt nog.









En dan :-)

De uitslag van give away nr 1!


Deze is geworden....

Tromgeroffel...

Nancy De Smet Stikplezier

"Stuk voor stuk geslaagde kleedjes!
Ze zal het nog moeilijk krijgen om te kiezen welke aan te doen ;)
Ik doe graag mee want een cluth komt altijd van pas!
Ik heb een link geplaatst op mijn blog:
http://stikplezier.blogspot.be
Groetjes"



Stuur je mij je gegevens op naar stefaan.tant@telenet.be?

Proficiat!!

 

En morgenochtend een nieuwe give away: 

katoenen stoffenpakket geschonken door fino in fondo 

 

Groetjes Sofie van Spurrewubsie!

23 opmerkingen:

  1. 'T was een mooie dienst voor Astrid. Mooie tekst gemaakt door jou en Emma las mooi voor. Om een krop van in de keel te krijgen. Het is zoooo leuk om jullie nu te zien lachen met de kleedjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet zeker dat je schoonmoeder dat afscheid in stijl geapprecieerd zal hebben. Sterkte nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een heerlijke foto's! En het is inderdaad niet voor een fijne gebeurtenis maar jullie hebben er prachtig uitgezien op haar dienst! Ze heeft vast geblonken van teots van daarboven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie warme foto's ondanks de bestemming van de kleedjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij was dit wel een fijne moeder-dochter shoot ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooie kleedjes, en zoals hierboven ook al gezegd: alleen jammer dat het daarvoor moest gemaakt worden... veel sterkte bij het verlies voor jullie allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn 2 mooie kleedjes zowel het jouwe als dat van Emma alleen jammer dat het voor de begrafenis van je schoonmama was maar ik weet zeker dat ze trots naar beneden keek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Innige deelneming. Mooie kleedjes en inderdaad jammer dat het voor de afscheidsviering van je schoonmama is. Blij dat je het naaien weer opgenomen hebt, zo blijft ze over je schouder meekijken.
    En wat een leuke shoot, super!

    En joepie, ik heb de cluth gewonnen!!! Thanks!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een verdrietige gebeurtenis, maar prachtige jurkjes waarmee jullie haar goed eer betoond hebben. Nog gecondoleerd en sterkte met het verwerken van het verlies.

    En ja, ik doe graag mee voor het pakket!

    Groetjes Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Innige deelneming bij het overlijden van je schoonmoeder maar jullie hebben in stijl afscheid van haar genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt heel erg mooie kleedjes, je schoonmama zou heel erg trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel stijlvol maar wel met een droevige achtergrond. en alweer hele mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daar zal ze hierboven heel fier over zijn... X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beide jurkjes zijn mooi, de gedachte die erachter zit is nog veel mooier!
    En die foto's, wel daar zitten een paar pareltjes tussen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi en een leuk patroontje om mee te werken. Heb voor mij tijdens een workshop zo'n kleedje gemaakt. Je schoonmama zal hier boven erg tevreden zijn met zo'n fantastische schoondochter. En die foto's zijn inderdaad prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooie jurkjes, en leuke foto's!
    En naaien, 't kan een beetje therapeutisch zijn hé! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je schoonmama zal gezien hebben dat het goed was! Een mooi eerbetoon aan haar. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi! De jurkjes, maar ook de gedachte erachter.
    Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De Harlequin staat hier al een tijd op de planning, en nu zeker als ik de jouwe zie! Ik vroeg me af of de maten goed vallen… Heb je tips hieromtrent?

    BeantwoordenVerwijderen