dinsdag 5 mei 2015

Een warme Maelle jas

Ik wou een warme, mooie jas maken voor mijn dochter.
dus nu was het de beurt aan een Maelle
voor de koudere dagen. 

Ik koos voor een mintkleurig wolletje van Pieke Wieke
en een zachte voering afkomstig van een dekentje. 

Het model valt toch iets wijder dan verwacht
en ook rekt de voering blijkbaar iets meer dan 
de buitenstof zelf, waardoor het onderaan kwam piepen.
Ik stikte hiervoor een naad onderaan
maar na de fotoshoot ga ik dit nog eens opnieuw doen
met grotere steken.



Stof: wol Pieke Wieke
Patroon: Maelle van Ienemiene

Groetjes Sofie van Spurrewubsie!


3 opmerkingen:

  1. Het houdt niet op met mooie creaties hier, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo chic. Dit wil ik ook wel eens proberen.
    Misschien iets om in het najaar eens te proberen.
    TOF!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze Maëlle is al zoveel gedragen en ik geniet er elke dag nog iets meer van! Deze versie vind ik oh zo mooi, dat wordt ook genieten!

    BeantwoordenVerwijderen