zondag 23 november 2014

Let's go swimming in the water... met deze 2 beauties!

 We hebben ons eerste uitje van het schooljaar er weer opzitten...
Een midweekje centerparcs 
en het deed zo'n deugd.
Niets moest, alles mocht.
De kids super relaxed, de papa ook...
En de mama genoot... 

Maar...
vorig jaar was het een sukkeling met de zwemzakken.
Echt, niet te doen. 
De shoppingbags 
(je kent dat wel, van die plastieken zakken
met reclame van de winkel)
begaven het al gauw door het geduw en
getrek in die megasmalle kledingkastjes. 
Wie heeft dat ooit ontworpen????
Dan maar de eigen creaties in stof, 
maar die kwamen nat en vuil aan hun poepe
door op de grond te staan.

Dit jaar niet meer, dacht bibi.
Ik ga waterresistente zakken maken, uit toile cirée. 
Zo gedacht, zo gedaan!

Mdh (man des huizes) deelde een kleedhokje met de zoon,
ik deelde eentje met mijn dochter, dus voor elk geslacht 1 zak.
Veel keuze had ik niet in mijn kast, dus werden het deze 2 zakken.
Ik voorzag elke tas van 2 kamsnaps
zodat passanten niet zagen welk kleur van ondergoed ik na
de zwembeurt ging dragen ;-)









 Patroon: strandtas in tafelzeil van Emma en Mona
Toile cirée: ooit eens gekocht op petit bazaar
(idem voor de effen binnenkant in toile)

Groetjes Sofie van Spurrewubsie 
:-)














11 opmerkingen:

  1. Leuke zwemzakken! Daar ga je nog vééééél plezier aan beleven! Héél erg mooi xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Dat tafelzeil van Kirsch Kitchen vrolijkt de boel meteen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk! zal er ook nog mogen maken tegen de paasvakantie. mss op ons volgende weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan! Je brengt me weer op ideetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Een pak beter dan die winkelzakken ;-)
    Nog veel zwemplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, handig en waarschijnlijk relatief snel gemaakt, zo zie ik het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook al enkelen gemaakt...voor anderen. Tijd dat ik die leenbakker/zeemantassen vaarwel zeg en me ook zo een mooi exemplaar maak!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zal nog goed van pas komen.
    Toffe, vrolijke stoffen. Voortaan in stijl naar het zwembad, de zee,...

    BeantwoordenVerwijderen