maandag 3 februari 2014

Inleidend blogbericht: mijn hobby

Ik heb 2 hobby's, eentje daarvan is hier wel al duidelijk namelijk naaien.
Maar ik heb 2de hobby, een kleine afwijking kan je misschien zeggen: ik kan niet beginnen met naaien als mijn huis niet volgens mijn manier op orde ligt. Zo gaan er soms wel dagen, soms weken voorbij zonder dat ik thuis mijn naaimachine bovenhaal (ik naai wel elke week in de les).
Mijn afwijking is organiseren en sorteren en kan soms heel ver gaan... Pas dan ben ik tevreden over mijn huis. Loop ik hier ambetant van rond? Nee, het werkt niet op mijn humeur, gelukkig :-)

Alles wat kan in bakjes zitten, zit in bakjes. En dat bakje moet natuurlijk gelabeld zijn he. Vroeger labelde ik met mijn dymo, nu wil ik mooie, kleurrijke labels. En dat denk ik te realiseren met mijn cameo silhouette die ik deze week ga bestellen.

In mijn keuken heb ik gelijke gelabelde voorraadpotten, dvd's zitten in een bakje, toebehoren van gezelschapsspelletjes zitten in kleine bakjes of zakjes (in de doos). Al mijn naai-accesoires zitten in gelijke bakjes die gemakkelijk in gebruik zitten. Classeurs met papieren hebben hun kleur naargelang het voor de zaak, privé, school, recepten,... is. Deze mappen hun legende is getypt... Kousenbroeken zitten opgerold per kleur in een lade in bakjes...

Binnenkort hoop ik met mijn foto's sommige mensen te inspireren, maar eerst moet alles klaar zijn. Zo werden er vorige week bakken geleverd met indelingen vanbinnen. Ik kies daaruit het beste model, bestel er nog bij en sorteer dan alle lego en playmobil.

Waarom dit bericht? Omdat ik alvast 1 iemand inspireerde, die bij het horen van mijn ideeën diezelfde namiddag in haar auto sprong op alles te gaan halen.  Die iemand is mijn nicht, ze naait al super goed volgens dat ze nog niet lang gestart is en heeft een mooi blogbericht gemaakt hoe ze door mij alle speelgoed mooi gesorteerd kreeg.

Neem zeker een kijkje bij Evi haar blogbericht!

En verder, tot binnenkort! Misschien word je wel geïnspireerd door mijn volgende organiseer-blogbericht, dit met tal van foto's en tips!



14 opmerkingen:

  1. Ohh jij moet my new best friend worden!!! En dat je dan bij mij thuis je hart kunt ophalen als jouw huis helemaal gesorteerd is. Ik ben zooooo jaloers op organisatietalent!! Ik kan er zelf he-le-maal niks van. Zou zo graag wat georganiseerder zijn maar ik kan het echt niet. Dus ik wacht met smart op die tips & tricks!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook zo'n gestructureerde mie. Mijn man lacht er soms mee, als ik weer een nieuwe doos of classeur in gebruik neem. Kan niet wachten tot mijn walhalla ( naaikamertje ) ooit afgeraakt, dan kan ik daar een heerlijk sorteercentrum van maken ;-). Ik kijk uit naar jouw foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je je "kuisdriften" thuis niet meer kwijt kan, dan wil ik je atijd eens hier inviteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar een kuisdwang heb ik niet hoor ;-) Ik neem liever een bakje in mijn handen dan een dweil ;-)

      Verwijderen
  4. aaaah maar daar kijk ik naar uit! Ol ben namelijk uiterst ordelijk in mijn hoofd, maar ongelooflijke chaoot in mijn uitvoering! Tips zijn welkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik doe dat ook zo graag, sorteren en in bakjes steken en zo :) Al is mijn werk hier nog lang niet klaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dus duidelijk een zwaar sorteergebrek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En het blijft hier nog steeds allemaal op z'n plaats. Met enige hulp van mama maar alle begin is moeilijk he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ideaal die inspiratie! Die kleine dozen lijken me vooral handig voor meisjesspeelgoed: barbiepoppen, kleertjes, schoentjes, klein prul! Zou je dit aanraden voor de "1000 autootjes" die mijn zonen hebben? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik nomineerde u voor de Liebster blog Award. Meer info op mijn blog. Veel plezier ermee. Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik nomineerde je :-)
    http://mizolilie.blogspot.be/2014/04/whoehoe-een-award.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb jou genomineerd voor de Liebster Award!!
    Kijk je even op mijn blog? Zou leuk zijn als je meedeed!!http://angellekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen