zondag 12 januari 2014

De o zo gewaardeerde kerstpakjes

Kerstpakjes, ik dacht er aan en ik kreeg het warm... Warm in de zin van een sneller kloppend hart... Warm in de zin van: "wat geven we nu weer aan onze kids".
Onze kids, ze hebben niets te kort. Ze hebben aan beide kanten oma's en opa's die hen bederven met vanalles en nog wat, ze hebben elk een meter en een peter die hen overstelpen met vanalles schoons en ja, ze hebben dan nog een knettergekke mama die het bv met de sint niet laten kan om telkens een extraatje mee te brengen. Want voor of achter de kids hun rug gezegd, het zijn hele brave bengeltjes die met alles van 's morgens tot 's avonds spelen. Ik kan hier niet zeggen dat het speelgoed niet gebruikt wordt en ze zijn dan nog eens heel dankbaar, ze verdienen het wel :-)

Maar, gezien de sint hier in november komt en dat hun verjaardagen in febr en begin maart vallen, zei ik toch bij mezelf, no way dat dat allemaal speelgoed wordt. Voor hun verjaardagen vraagt Emma een fiets ( we leggen allemaal samen), voor Mathis moet ik nog even in mijn haren krabbelen,... Maar die kerstpakjes, wat moet dat dan worden?

Kerst werd een heel gezellige avond en ik was vooral geraakt door de blijdschap van mijn kids met hun cadeautje. Ik had besloten om voor hen te gaan naaien. Ik naaide voor elk een pampermand (noodlehead) en een toilettas. Emma kreeg nog een clutch (Elisanna) en Mathis een nog grotere toiletzak. Mathis was zo content dat zijn auto's en bey blades eindelijk mooi konden meegenomen worden op verplaatsing.

En om toch wat vulling in de tasjes te steken en hen een kerstavondbezigheid te geven, kocht ik wat strijkparels, want hier zijn ze er zot van. 1 detail: geen potten meer van 15000 stuks, want biebie mag hier dan sorteren, nee nee, de kleurtjes afzonderlijk gekocht. En beide partijen heel content! :-)
En om het heel leuk te maken voor elk nog een setje ondergoed, want een kerstpakje zonder pyjama's, kousen of ondergoed, komaan, dat gaat toch niet he ;-)















5 opmerkingen:

  1. Fijn dat ze zo blij waren! Soms moet dat niet kweetniewa zijn e;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat een fijne geschenkjes! En moh! kan je strijkparels per kleur kopen?? ik heb enkel zo ne giga pot uit de ikea staan en inderdaad, ik mag dat zitten sorteren als Mila daarmee aan de slag wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh zo'n mooie stofjes . kan ik wel geloven dat de kindjes blij waren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zou ik ook blij mee zijn! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super leuk en ik ken het probleem met een zoon van half december! en een dochter van half februari.

    BeantwoordenVerwijderen